BILATU

martxoa 06, 2023

ESPIOITZA ETA MOLLITIAM

 


Argi eta garbi gogoratzen dut 1987ko egun hura, Moskuko makro-liburudenda batera sartu nintzela, eta apaletako titulu ugarien artean, gehienak zirilikoan egoteagatik ezer esaten ez zidatenak, paperez, planoz eta eskemaz betetako karpeta bat aurkitu nuen, nire arreta erakarri eta besterik gabe erosi nuena. Ez nuen batere argi zertarako, baina egunen batean literatur abenturaren baterako erabiliko nituela susmatzen nuen. Eta hala izan zen, laurogeita hamarreko hamarkadan argitaratutako eleberri-trilogiaren muinean Kosme Zubia nire espioia haietaz baliatu baitzen bere planak asmatzeko.

Mollitiam izeneko enpresaren harira dator aurrekoa, munduko edozein espioi txiki utziko lukeen elkartearen istorioak - ezagutzen ez ditudan munduko beste hainbatek bezalatsu- espioitza kolektibo masibo erraldoi izkinaguztietara zabaldu baitu bere jarduna, zein kolorekoak diren berdin dion gobernuak bezero zerrendan ageri direlarik.

Mollitiamen kapitalean Easo Ventures donostiarra dugu, bere proiektuetarako Eusko Jaurlaritzaren diru-funtsak erdiesten dituena. Datu hori ematen dut informazioa betetzeagatik, eta ez beste ezergatik, negozioetako munduan nork bere trebetasuna libre erakuts baitezake nahi duen txoko eta sektoreetan. Deigarria egin zait, ordea, Easo Venturesen euskal enpresen zerrenda: Ingevital, Vifit Training, Herko, Dantz Home, Miru Studio, Aglaya Events, Darwin Biomedical, Dryfing, eta abar…

Inoiz ostera espioitzako istorioetara hurbilduko banintz, ez nuke dokumentazioaren bila Moskuraino jo beharko. Euskal eremutik atera gabe ere “breefing”en (horrela esaten da?) bat edo beste aurki nitzake, Zuatzu, Zamudio edota Miñaoko zaborrontzietan. Begiratuko dut, bada ezpada ere.

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina