BILATU

otsaila 13, 2023

BI PERTSONAIA EGILE BATEN BILA

Urte hasieran Abu Dabiko jauregi batean; telefonoa entzuten da.

- Bai, esan. Emeritoa naiz...

- Juanito! Mario nauzu, Vargas...

- Mariete! Aspaldiko! Zer moduz?... Esan didate Isabelekin hautsi duzula. Emakume hori maite dudanarekin...

- Ez hasi, Juanito, ikusten zaitudala...

- Lasai! Gazteagoak ditut atsegin, je-je... Baina, esaidazu, zer dela-eta zure deia?

- Parisera gonbidatu nahi zaitut, Frantziako Akademiako kide izendatu naute eta zeremonian nire ondoan eduki nahi zintuzket.

- Zenbat? Badakizu, ni ez naiz dietarik gabe mugitzen.

- Gai hori ez daramat nik, protokolokek baizik. Baina galdetuko dut eta eurek erantzungo dizute.

- Eta Akademiako hori zer da, ba?

- Espainiakoaren antzera...

- Ez aipatu niri Espainia! Ez naute maite...

- Banaka batzuek bai, Juanito, eta nik asko. Horrexegatik nahi zaitut nire alboan eserita. Eta, arren, agindu baietz, han egongo zarela. Dotore egongo naiz, soineko ikusgarria jantziaraziko didate, ezpata eta guzti...

- Nik eraman dezaket eskopeta,... je-je … elefanteetakoa.

- Zu zara, zu…!

 

Aste batzuk geroago Parisen.

- Oso gazte ikusten zaitut, Juanito.

- Zu ere ez zaude bat ere gaizki. Eta zer ordutan da hitzaldia? Badakizu... loak hartzen banau jo nazazu ukondoarekin, edo eztula egin. Gogoratzen al duzu Cervantes saria eman genizunean nola geratu nintzen? 

- Roke!

- Niri zezenak gustatzen zaizkit gehiago... eta ehiza... denetarikoa! Je-je... Hor ez naiz aspertzen, je-je...

- Bakarrik etorri al zara?

- Ai pillin! Dena jakin nahi duzu...! Rollo hau amaitutakoan ezustekotxo bat daukat zuretzat.

-  Ixo!… Patrizia ere etorri da-eta. Adiskidetu egin gara… Badakizu, Isabel ez zegoen prest... eta norbaitek zaindu behar nau zahartzaroan! Zuk ere Sofiarenganako zubia konpondu beharko zenuke…

- Kita, kita!… kutxa gotorraren giltza daukadan bitartean…

- Baina ez zara orain Parisen ostera gonen dantzan hasiko, ezta?

- Trankil Mariete…beste oparitxo bat da ekarri dizudana.

- Zer detaile!

- Ez hainbeste! Gure artean, prezioan sartu dut.

- A! Horrela bada...

- ,,,

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina