BILATU

martxoa 02, 2020

INTERNETEKO MUNDU FALTSUA


Ordu mordoa sartzen dut egunero interneten, gutxiago sare sozialetan. Facebook erabiltzen dut, apurtxo bat, eta beste gainerakoak ez zaizkit interesatzen, ez baitidate probetxuzko ezer eskaintzen. Idazten nuen aurreko batean influencers fenomenoari buruz, baina han nioena beste edozein internet-kolektibori aplika niezaioke, gehienetan baita zikinkeria eta gezurra gailentzen ari. Eta hipokresia lehen lerroko osagaia da, bat ere lotsarik gabe erabiltzen dena. 

Duela egun batzuk Facebookeko nire kontuan ohiko mezua agertu zitzaidan: gaur Sandia Berendiaren urtebetetzea da, bidal iezaiozu mezu bat. Aipatutako lagun hori -Arrasateko hezur mamizko adiskidea, txikitatik- iazko abenduan hil zen. Ez dakit zenbat jarraitzaile izango ginen bere kontuan baina - harrituta oraindik kontua irekia edukitzeagatik- bertara jo nuen eta, arranopola!, 168 lagunek “zorionak eta ondo pasa eguna” eta antzerako mezuak bidali zizkiotela ikusi nuen. “Bihotzeko adiskide” haiekin nire lagunak jai zuela geratu zitzaidan argi.

Sare sozialetarako “lagun aproposak” mila aletako paketekak saltzen dituzten enpresak ugaltzen ari direla jakiteak erraiak iraultzen dizkit, gizakiaren ergelkeriak neurririk ez duelako ideian berretsiz. Amazoneko produktu elektronikoen gaineko erreseñen %61 faltsuak direla jakitean, zer esan jasotzen ari den gezurrezko mundu horretaz?

Argazkia: wikipedia

1 iruzkin: