BILATU

urria 07, 2019

CURRO NIRE HIZKUNTZA-AKUILULARIA


Patxi esaten diote azken hirurogeita bost urteotan baina, berak adierazi ez didan arren, ziur nago Curro jaio zela, andaluziarra baitugu, Alhama de Granadakoa, eta mukizu nintzela ezagutu nuen. Berak ez badaki ere, sekulako akuilua izan nuen neure burua euskalduntzeko bidean. 


Uribarri Ganboan gertatu zen, gizarte inguru erdal hutsean. Goiz batean, nire kanaberarekin urtegiko bazterrean amuarrantzan nengoela, gizakume gazte bat hurreratu zitzaidan eta euskaraz egin zidan. Gazteleraz erantzun behar izan nion. Gero etxean nire aitarekin komentatu nuen jazotakoa eta aitak ihardetsi zidan: zer pentsatuko zenuke andaluziarra dela esango banizu? 

Shock bat bezala izan zen niretzat. Andaluziarra? Eta ni Aramaioko arrasatear erdaldun hutsa! Aitortu behar dut pertsona harekiko lehen kontaktu hark zeharo irauli zuela euskararekiko nire jarrera biguna. Granadako gizaseme haren ereduak sustraiak bota zituen nigan, eta esango nuke egun hartan bertan hartu nuela vasco-tik euskaldunera igarotzeko erabaki sendoa. 

Hirurogei urte geroago, ustekabean, gizon harekin egin dut topo, ia-ia lehen buruz-buruko urruti hartako toki berdinean. Ikusi bezain laster ezagutu dut eta anekdota hura azaltzeko eta eman zidan eredua eskertzeko hurbildu natzaio. Patxi, ez dakizu zuk ondo zer nolako oparia egin zenidan, gura gabe, egun hartan! esan diot emozioz beteta.

Argazkia: JMVM 

1 iruzkin: