BILATU

abuztua 26, 2013

OPORRETATIK DIBORTZIORA



Laurogeita hamasei urteko lagunak bigarren marianitoa eskatu du -ni ohiko ebaki deskafeinatuarekin nenbilen bitartean- eta eguneko albisteak aletzen segitu dugu, kafetegian eserita abuztuko eguerdietan ohi dugun bezala. 

Egunkaria beteta zetorren gaur, toki, herri eta nazioarteko mailako berriekin. Errepasoa eman diegu, besteak beste, Egiptoko Mubarak presidente ohia kartzelatik atera dela zioenari eta Siriako arma kimikoen eskandalu hipokritari. Nire adiskidea espainiar gerra "inzibilean" aritu izan zen -irabazleen aldean- eta asko daki taktika militarraz. Nik baino askoz gehiago, noski, Zamorako Montelarreinako miliziak ozta-ozta gainditu bainituen eta armada guztiak soberan ditut.

Baina gaurko albisterik mamitsuena eta agureak lehen lerrora ekarri nahi izan duena, oporren osteko dibortzio eskari kopuru altuari dagokiona izan da. Urtero irakurtzen dugun berri berdintsua genuen -estatistiken datuak gora behera- eta soziologo baten ikuspuntuarekin apainduta zegoen gaur ere egunkariko artikulua, adituaren ekarpenak ezer berririk eskaintzen ez bazuen ere. 

Senar-emaztearen arteko hausturaren balizko motibo bezala bikotearen  ohiko inkomunikazioa aipatu dut nik, nire oroit-biltegiko argudioa berreskuratuz. Oporraldiak bi kideen arteko asperkeria azalerazten duela gehitu dut, amankomuneko proiektuei heltzeko ezgaitasuna nagusitu egiten zaiela azpimarratuz. Horrekin gutxi izan banu bezala, oporrak haize eta esperientzia berriak dastatzeko aldi egokia dela azaldu diot nire kafe ebakiari azken aurreko zurrutada eman aurretik. Hori bai, generoaren arloa salbatuz, garbi utzi diot bi kideek abenturarako aukera berdinak eduki behar dituztela.

Adiskideak -baserri kulturan jaio, hazi eta hezitua- irribarretsu begiratu dit eta bere bizitza luzeko eskarmentutik bota du: “Ba, ken ditzatela oporrak! Matrimonioak salbatuko liratake-eta” Unetxo batez asaldatu egin naiz: CEOEko Rosell jaunak entzuten badio, agur betiko langileen "oporretarako pribilegio" horri. Ideia horrekin nenbilela deskafeinatua amaitu dut, kezkatuta.

Argazkiak: 

www.revista.peruanosenusa.net
www.hispanidad.com






iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina